Software-ontwikkelaar Selligent, geboren en getogen op de Corda Campus in Hasselt (toen nog als Optizen), is overgenomen door een Amerikaans investeringsfonds. Officieel klinkt het dat de private-equityfirma HGGC “de herkapitalisatie van het vermogen van Selligent heeft voltooid”. De oprichters en het management van het bedrijf blijven wel een belangrijk minderheidsbelang in de onderneming aanhouden.
Het doel van de Amerikanen is de doorbraak van Selligent te forceren op internationale markten, en dan vooral de VS. Grote klanten staan er te popelen om de Limburgse software te gebruiken. Die is gemaakt om via e-mail, social media en andere kanalen, automoatisch marketingcampagnes los te laten op het klantenbestand van bedrijven. In hun termen: “Een geraffineerd campagnemanagement en omnichannel campagne-uitvoering om unieke klantenervaringen via meerdere kanalen te creëren”. Grote dozen als Samsung, GM, IKEA, BMW en ING maken er bijvoorbeeld gebruik van.
Selligent begon destijds met 2 werknemers in een kantoor van 40 m2. Gaandeweg werd er steeds meer ruimte ingepalmd op de Corda Campus. Vandaag stelt de onderneming 210 mensen tewerk, verspreid over de kantoren van Hasselt, Braine l’ Alleud, Parijs, München, New York en Boston.