Amper 2 maanden na de opening van hun flagship-store in Neerpelt, heeft de directie van Alvo beslist om de winkel te sluiten. Het gloednieuwe concept sloeg niet aan en de concurrentie bleek moordend te zijn.
“Beter nu de stekker eruit te trekken dan de verliezen op te stapelen,” aldus de ontgoochelde zaakvoerder Wouter Verhoeven. “We moeten daar eerlijk in zijn: het concept waar we zo sterk in geloofden, kon de grote massa niet overtuigen. Heel jammer, maar we moeten vooruit denken.”
Eind april gingen de deuren open van de 6de Alvo-vestiging. In Neerpelt werd 5,5 miljoen euro geïnvesteerd om een formule te lanceren met de focus op dagverse voeding en streekproducten. De oppervlakte van 1.800 m2 werd opvallend ingericht, met onder meer vintage zithoeken en levensgrote dieren. Het personeel van Neerpelt kan volgens de zaakvoerder terecht in de andere Alvo-vestigingen.
Extra pijnlijk is dat Alvo Neerpelt zopas nog werd verkozen tot Beste Groentevakman van het Jaar. Een nationale onderscheiding voor de supermarkt met de beste presentatie en aanbod van verse groenten en fruit. De prijs gaat nu echter naar de tweede in de stand, een Spar-winkel in Oost-Vlaanderen.