Het was in Autoworld in Brussel dat zopas de 20ste editie van de Channel Awards plaatsvond. Het gaat om een ceremonie waarbij bedrijven en persoonlijkheden worden bekroond aan de commerciële kant van de ICT-sector, zoals resellers, distributeurs, groothandelaars en eindverkopers. Voor de hoofdprijzen schoven de grote jongens aan zoals Microsoft (beste softwareleverancier, beste telecomvendor en beste datacenter- en cloudverkoper), Tech Data (beste storage-, cloud- en netwerkverdeler), maar ook RealDolmen, Odoo, Conxion, Dell, HP en nog enkele.
Als mooie individuele titel, werd de prijs voor Upcoming Channel Talent toegekend aan Joppe Theunis. Ook bij de verkiezing van de beste accountmanager in de ICT-sector, mocht hij meestrijden in de finale. Joppe werkt voor technologieleverancier Ingram Micro als Partner Succes Manager, een mooie naam voor Key Account Manager.
De nationale laureaat is in Limburg ook gekend als ondernemer. Hij heeft samen met wijnhandelaar en toeristisch ambassadeur Bert Vangertruijden (Brut, Terroir, Bilzamico) zopas het project Terroir Wijnsafari opgestart. Het is een rondrit door Haspengouw met golfkarretjes, waarbij diverse wijndomeinen worden bezocht in combinatie met proeverijen van spijs en drank. Van alle markten thuis, die Joppe!