Het Creativity World Forum, dat op 16 en 17 november zal plaatsvinden in Hasselt, is helemaal uitverkocht. Maar liefst 2000 deelnemers schreven zich al in. Voornamelijk ondernemers uit diverse landen, die op het congres inspiratie willen opdoen door interactie met gelijkstemde creatieve geesten. Innovatiecentrum Limburg is één van de organisaties die de bijeenkomst zal kleuren met een aantal best practices. “Zo is er ons Innovatiewoud, waarin we tonen waar vijf Vlaamse bedrijven toe in staat zijn dankzij een weloverwogen innovatietraject,” zegt communicatieverantwoordelijke Joke Vanhaeren (foto). “We doen dit niet op een traditionele beursstand, maar maken er een interactieve belevenis van waarbij je de innovaties van onze standhouders zelf kan uittesten.”
Bij een lekker stuk Limburgse vlaai, voorziet het Innovatiecentrum tevens de mogelijkheid voor de bezoekers om in discussie te gaan met enkele creatieve geesten, zoals Bob Verbeeck (Golazo) of Mario Fleurinck (Melotte). Deelnemers kunnen ook met elkaar in contact komen, door bijvoorbeeld de online tool ‘Innovator Navigator’ te gebruiken. “Hiermee kunnen ondernemers via een online videoboodschap een oproep doen naar mogelijke partners,” legt Joke Vanhaeren uit. “Deze Innovator Navigator staat nu reeds online op cwf.bubobox.com, waar je terecht kan om videoboodschappen op te nemen of te bekijken. Tijdens het Creativity World Forum worden de filmpjes op een groot scherm getoond.”
Het team van het Innovatiecentrum Limburg liet vanzelf alvast een hypercreatieve foto maken: