Strategie omzetten naar praktijk: dat is de consultancy waar AdaptX zich op wil toeleggen. “In een wereld waarin de scheiding tussen business en digitaal steeds vager wordt, heb je multidisciplinaire consultants nodig die een sterk businessinzicht combineren met een pragmatische aanpak”, zeggen Willem Van der Meiren en Vincent Stoefs, oprichters van AdaptX. “Een vereiste daarvoor is ervaring, in tal van sectoren. Om gericht advies te geven moet je meedenken met de klant, de juiste vragen kunnen stellen, gerichte adviezen formuleren én zelf de handen uit de mouwen kunnen steken om de strategie daadwerkelijk te realiseren.”
Klinkt evident. “Maar, in de praktijk stellen we elke dag vast dat de kloof tussen idee en uitvoering reëel is”, aldus nog het duo. “Het overbruggen ervan wordt vaak onderschat. Zelfs als er een roadmap op tafel ligt, is er vaak nog een missing link. En daar gaan wij op inspelen.”
AdaptX maakt deel uit van het grotere ecosysteem met Gumption Groep, waartoe ook diverse Limburgse ondernemingen behoren in Genk en Hasselt. “Het laat ons toe om als lokale partner ook geografisch in de regio aanwezig te zijn”, zeggen Stoefs (met vooral expertise in het digitale) en Van der Meiren (expert in financiën en management). “Vanuit de Limburgse kantoren kunnen onze consultants dichtbij de lokale ondernemers staan en hen snel en gericht kunnen adviseren.”
Dat het AdaptX menens is, bewijzen de groeicijfers. “We mikken op een omzet van 7 miljoen euro tegen eind 2026”, klinkt het ambitieus. “Als we zien welke concrete veranderingen we in onze eerste projecten gerealiseerd hebben, mogen we van realistische objectieven spreken. We zijn trouwens altijd op zoek naar straffe collega’s die als consultant mee aan de kar willen trekken”, besluit het duo.