Eind september organiseert Een Hart voor Limburg voor de tweede keer de actieweek KeiSolidair. Vorig jaar namen 25 Limburgse bedrijven deel aan de actie. Met 53 deelnemende bedrijven dit jaar, is dat aantal dus meer dan verdubbeld.
“Het is de bedoeling om een jaarlijks weerkerende ‘week van de solidariteit’ te organiseren,” zegt Geert Kenis van Een Hart voor Limburg (foto). “De Give Back-actie van Carglass, die al enkele jaren loopt, was ons grote voorbeeld toen het idee rond KeiSolidair vorm kreeg. Opzet is dat bedrijven op een structurele manier vorm geven aan hun sociaal engagement. Bij Carglass bijvoorbeeld kunnen vrijwillige werknemers een avond gratis gaan werken. De omzet die Carglass daarmee genereert (lonen inbegrepen), gaat naar het goede doel.”
Alles kan
Dit jaar loopt de actie van 23 tot 27 september. Elk deelnemend bedrijf kan een eigen invulling geven aan het initiatief. Geert Kenis: “Opzet is dat werknemers en bedrijven hun handen uit de mouwen steken, figuurlijk maar ook letterlijk. Uiteraard zijn alle initiatieven, hoe klein ook, lovenswaardig. Wafelenbak, carwash, bakwedstrijd, sponsorfietsen,… het kan allemaal,” aldus Geert Kenis.
Vrijdagavond 27 september wordt de actieweek afgesloten met een slotevenement op het Circuit van Zolder, met tal van acties en randanimatie. “Supporters zijn welkom,” aldus nog Geert Kenis. Vorig jaar bracht de actie zo’n 66.000 euro op voor Een Hart voor Limburg. “Het mag dan wel crisis zijn, maar we maken ons sterk dat we dit jaar toch de 100.000 kunnen halen!”