Meer dan 110 medewerkers van bouwbedrijf Mathieu Gijbels in Opglabbeek zijn vrijdag vrijwillig in de weer geweest om zo’n 4.000 pakjes koffie te malen, te wegen en te verpakken. Onder de naam Thieu’s Koffie, zullen de pakjes verkocht worden ten voordele van Een Hart voor Limburg. Er wordt een opbrengst verwacht van minstens 10.000 euro. De kersverse voorzitter van Een Hart voor Limburg, regisseur Stijn Coninx, mocht het eerste pakje in ontvangst nemen.
“Voor het samenstellen van onze speciale Thieu’s Koffie-blend, hebben we ons laten adviseren door iemand met veel kennis van zaken, want zelf hebben we namelijk weinig kaas gegeten van koffie,” glimlachen Kristien Moelans, Jessica di Dio en Herman Verwimp, drijvende krachten achter de actie bij Mathieu Gijbels. “Zo kwamen we terecht bij Belgisch Kampioen cuptasting, Bart van Sanden van Efico (Antwerpse koffietrader). Samen met Bart hebben we een ‘coffee tasting’ georganiseerd bij Efico waarbij we 8 verschillende koffies geproefd hebben. Uit deze koffies hebben we een blend samengesteld bestaande uit een Braziliaanse, Centraal-Amerikaanse en Afrikaanse koffie.” Voor het branden van de koffie deed Mathieu Gijbels een beroep op Koffiebranderij Stroobants uit Diest. “Dankzij de steun van Efico en Stroobants hebben we onze eigen Thieu’s Koffie kunnen samenstellen. Deze koffie is overigens ideaal om ‘slow coffee’ mee te maken en kan dus ook de echte koffiekenners zeker bekoren,” vervolgen de initiatiefnemers.
De actie past in het project KeiSolidair, waarbij medewerkers van bedrijven een bijzondere inspanning doen om samen het goede doel te steunen.