itzu at pkp24

300 medewerkers per dag: Itzu pakte de wei in

Het was al voor de zevende keer dat hr-dienstengroep Itzu instond voor het leveren van medewerkers op het zopas afgelopen Pukkelpop-festival. Maar liefst 300 mensen per festivaldag waren er op de wei in Kiewit te spotten met het Itzu-logo op de kleding. De groep rond Louis Kemps, Koen Janssen en Luc Lormans koppelde ook een eigen activatie aan het partnership met Pukkelpop.

“Dit jaar hebben we festivalgangers betrokken bij speelse en informatieve video-interviews, waarin ze hun mening konden geven over sollicitaties en werkplekken”, legt Kristien Moelans van Itzu uit. “De video’s, waarin ook grappige dilemma’s voorbij kwamen zoals: “Een week zonder koffie of een week lang bij elke mail een meme versturen”, zorgden voor duizenden reacties online. Het is voor ons een voorbeeld van hoe inspelen op de doelgroep en ook buiten de lijntjes kleuren als dat kan.”

Itzu heeft een traditierijk partnership met Pukkelpop. “We leveren elk jaar medewerkers, bijvoorbeeld om de foodstands van Bevers te bemannen of de opbouw en afbraak van het festival te verzorgen. Per dag hadden we zo’n 300 mensen aan de slag. Een hele opdracht, maar dat zijn we gewoon. Om te werken op Pukkelpop is het nooit echt moeilijk om gemotiveerde mensen te vinden!”

De kans is dus groot dat de samenwerking wordt verlengd. “Dit sluit perfect aan bij de missie van Itzu, met name om talenten te stimuleren en te ontwikkelen”, aldus nog Moelans. “Zo dragen we bij aan de groei van zowel mensen als organisaties. Of het nu op het festival is of daarbuiten, onze persoonlijke aanpak en uitgebreide HR-expertise vormen altijd de kern van wat we doen…”