Het manifest dat Pablo Hanon van Hectica gemaakt heeft voor de koerswijziging van interieur- en kantoorspecialist Stulens in Hasselt, heeft een Henry van de Velde Label in ontvangst mogen nemen. Het gaat om een prestigieuze onderscheiding die jaarlijks wordt uitgereikt door Design Vlaanderen. Bij de 19 winnaars (van meer dan 200 inzendingen) zijn ook 2 producten die ontwerper Pieter Roex maakte voor Berghoff (Heusden-Zolder): een messenset en een theepot, beiden van de RON-collectie.
Voor Berghoff is het niet de eerste keer dat ze in de prijzen vallen voor opmerkelijke designs. Voor Stulens en Pablo Hannon wel. Opmerkelijk bovendien is dat het gekozen object een boekje is, waarin de nieuwe bedrijfsfilosofie staat die Birgit Stulens voor ogen heeft. Design, Art & Culture, dat zijn de krachtlijnen van de nieuwe visie. Het boekje moet die zienswijze symboliseren. “Het doel van dit boekje is om stakeholders van Stulens in dezelfde richting van duurzaamheid te doen bewegen,” zegt Pablo Hannon. “Daarom verschijnt de titel van het boekje in het midden, de essentie staat op de cover en wordt omgeven door referenties.” Een sterk staaltje, en het moet ook gezegd: veel lef bij de juryleden!