KBC en ING hebben beslist om 2,8 miljoen extra kapitaal te stoppen in de digitale klantenkaart Joyn (Hasselt). De extra centen moeten dienen om de lokale handelaars die bij het platform zijn aangesloten, te ondersteunen in hun commerciële activiteiten.
Karl Vankerckhoven, CEO van Joyn, legt uit: “In 2019 hebben we onze doelstellingen bereikt. Voor 2020 zullen we die hoe dan ook moeten bijstellen. Onze klanten worden -net als wi- stevig geïmpacteerd door het coronavirus. Joyn zal zich nog meer focussen op doorgedreven dienstverlening en verdere innovatie. De extra steun van onze aandeelhouders in deze periode is een sterk signaal naar zowel onze medewerkers, onze klanten als onze gebruikers.”
Erik Luts van KBC Groep en Frank Stockx van ING België leggen uit waarom ze bijkomend investeren: ”Met deze kapitaalverhoging willen we Joyn, en dus ook de lokale handel, een hart onder de riem steken. Zo krijgen de winkeliers bijvoorbeeld extra mogelijkheden om hun troeven in coronatijden kenbaar te maken. Zo ondersteunen we hun verkoopactiviteiten met op maat gemaakte marketingtools. Extra wapens dus in de competitie met grote internationale ketens.”
Eén van die initiatieven waar Joyn actief de schouders onder zet, is alvast WijKopenLokaal.be, een platform voor alle Belgische winkels met een webshop of digitale bestelfunctie.