Het is al voor de vierde keer dat Foodservice Alliance het Nationaal Foodservice Grossiers Rapport uitbrengt. De bevindingen zijn hét instrument voor groothandels, leveranciers en retailers om hun positie in de markt te bepalen en belangrijke inzichten te verkrijgen. De resultaten geven een oordeel over de klanttevredenheid, maar ook over hun communicatie en imago.
Er worden op de diverse aspecten scores toegekend, wat leidt tot een overall klassement. Daaruit kwam Solucious, de food- en non-foodprovider uit de Colruyt Group als beste naar voor. Horeca Van Zon uit Lommel, dat op kleinere schaal vertegenwoordigd is in Vlaanderen alleen, nestelde zich op een knappe tweede plaats. “We hebben ons met succes weten te ontwikkelen door te investeren in service, vernieuwing en uitbreiding”, aldus een trotse CEO, Marion Van Zon. “En dat harde werk wordt nu beloond. De score wijst erop dat wij niet zomaar een groothandel zijn, maar best een ware pionier in de branche mogen genoemd worden.”
Werkpuntjes
En Marion gaat verder: “Enerzijds is dit een bevestiging dat we mooie resultaten halen op de punten waar onze focus ligt: servicegraad, vriendelijkheid en de grote voorraad, gecombineerd met foutloze orders. Anderzijds geeft het onderzoek ook aan dat we nog wat werkpuntjes hebben. Nog meer klantgerichte communicatie en meer maatwerk: daar zullen we in de toekomst nog aan sleutelen. We nemen de suggesties in dank aan, en maken er concreet werk van, want wij willen echt de rechterhand van onze horecaklanten zijn, en hen op alle vlakken tegemoet komen. En wie weet, staan we volgende keer op één?”