PXL noemt zich “de hogeschool met het netwerk”. De dagelijkse contacten met de Limburgse bedrijfswereld zijn daar een belangrijk onderdeel van. Om de banden te versterken en de studenten nog beter klaar te stomen om beslagen de arbeidsmarkt te betreden, wordt een grootschalig onderzoek opgezet. Maar liefst 80 bachelorstudenten worden ingezet voor de bevraging van Limburgse ondernemers, bedrijfsleiders en managers.
“Volgens de regels van de kunst gaan we een volwaardig marktonderzoek doen”, zeggen Jo Swinnen en Ingrid Jacobs, lectoren Marktonderzoek. “Via digitale enquêtes en real live interviews peilen we bij Limburgse ondernemingen naar de relatie met en verwachtingen ten opzichte van Hogeschool PXL. De resultaten worden gebruikt om verder te bouwen aan de sterke PXL-community: een smeltkroes van jong talent, innovatie, vorming en contactennetwerk.”
De school vraagt vriendelijk aan de Limburgse ondernemers en managers om de enquête in te vullen. “Het duurt 5 minuten… Dat is verwaarloosbaar, maar je werkt wel actief mee aan de betere match tussen onderwijs en bedrijfsleven”, besluiten de onderzoekers. En ook nog dit: 10 deelnemers kunnen een ‘meet & greet’ winnen met PXL-directeur Ben Lambrechts. Hij trakteert op een lunch op een nieuwe, exclusieve locatie…Uw mening geven kan via deze link.