Ook u ergert zich allicht al vele jaren aan de enorme verkeerschaos die de beperkte verbinding tussen Noord-Limburg en Hasselt vandaag teweegbrengt. Nadat na veel vijven en zessen werd gekozen voor de ondertunneling van het centrum van Houthalen als deel van de oplossing, is nu ook het budget vastgelegd dat het hele project moet financieren. De Vlaamse regering heeft 1,4 miljard gebetonneerd om het beton te laten aanrukken. Daar zijn heel veel burgers, maar zeker ook heel veel bedrijven heel blij mee.
Zoals werkgeversorganisatie VKW. “Limburg kan eindelijk uitkijken naar een mobielere toekomst”, vindt gedelegeerd bestuurder Ruben Lemmens. “Daarbij zal zowel het personen- en goederenvervoer als het doorgaand en lokaal verkeer zich vlot kunnen verplaatsen over de zo belangrijke Noord-Zuid-ruggengraat. Goed voor onze economie, onze welvaart en voor de leefbaarheid van de omgeving.”
Het proces voor een opstart van de werken in 2026 zit op schema, en als dit nu verder strikt bewaakt wordt, kan Limburg tegen 2030 eindelijk écht voorsprong gaan nemen!