Niet alleen in Limburg sneuvelen banen door het vertrek van Ford uit Genk. Toeleverancier Faurecia, die de zetels voor de S-Max en de Galaxy maakt, kondigt aan dat er in Polen 120 banen op de tocht staan.
Faurecia is een multinational die voor diverse automerken onderdelen aanlevert. Zo worden de zetels voor Ford Genk in Polen gemaakt en vervolgens per vrachtwagen naar de Limburgse fabriek gebracht. Vanuit een hal die Faurecia deelt met SML, worden de zetels voor de S-Max en de Galaxy via de conveyor aangeleverd. (De zetels voor de Mondeo komen van Lear).
Nu Ford Genk sluit en naar Valencia verhuist met de modellen waar Faurecia aan levert, gaat de toeleverancier weg uit Polen. Deze zetels zullen vanaf 2014 in Portugal worden gemaakt. Niet alleen de Faurecia-mensen in Genk en de vrachtwagenchauffeurs van de pendeldienst naar Polen, maar ook de zowat 120 productiemedewerkers dreigen nu dus hun baan te verliezen. Er wordt nog bekeken hoeveel banen er in Polen kunnen gered worden door het binnenhalen van nieuwe orders in Centraal en Oost-Europa.