Om Pukkelpop in goede banen te leiden, dient de organisatie een beroep te doen op heel wat tijdelijke handjes. Op één festivaldag gaat om zo’n 11.500 mensen: 7.500 op het festivalterrein zelf, 2.500 op de campings en 1.500 in de periferie om het verkeer mee in goede banen te leiden en een oogje in het zeil te houden. Dit zijn voornamelijk vrijwilligers, aangevuld met uitzendkrachten. Ook voor de opbouw en afbraak van de festivalinstallaties worden er honderden uitzendkrachten tewerkgesteld.
Maar: waar zijn al deze mensen nog te vinden in tijden van krapte op de arbeidsmarkt? De uitzenddivisie van Itzu weet er wel raad mee. “Wie werkt op Pukkelpop kan de festivalsfeer opsnuiven en genieten van al het moois dat er te beleven valt”, zegt Toby Wauters, COO van de ItzU-divisie Talent Recruitment. “Die jobs zijn best populair”, aldus de leverancier van de uitzendkrachten voor opbouw- en afbraak, alsook voor de Versuz VIP. “Wij hebben in totaal 205 mensen aan Pukkelpop geleverd. Een mooie opdracht voor ons, en dat al voor de 6e keer.”
Het partnership met Pukkelpop houdt tevens in dat ItzU het festival inzet voor netwerkdoeleinden. “Het is voor ons een moment om informeel samen te zijn met onze collega’s en zakenrelaties”, aldus nog Wauters. “Het imago van Pukkelpop matcht met onze doelgroep en cultuur. De aanwezigheid op het festival draagt dus bij aan onze doelstellingen op vlak van HR en marketing.”
ItzU is tevreden dat de festivalorganisatie kiest voor leveranciers uit de streek. “Zo krijg je een Limburgse verankering, die de samenhorigheid en onze regionale economie, grote impulsen geeft”, aldus nog Toby Wauters. “Daar dragen we graag ons steentje aan bij.”