One Two assist – Caroline Van den Berghe

Zotgebelde kappers roepen hulp in van One two assist

TURNHOUT – Op maandag 18 mei mogen kappers, nagelstudio’s en andere beautysalons opnieuw de deuren openen. Op dit moment worden die zaken overstelpt met telefoontjes van mensen die een afspraak willen vastleggen. Om zich toch te kunnen toeleggen op hun job, doen veel van die zaken nu een beroep op One two assist, dat zich toelegt op administratieve ondersteuning van andere ondernemingen.

“We zijn ons snel gaan organiseren om deze nieuwe doelgroep te kunnen helpen”, zegt Caroline Van den Berghe. De zaakvoerster ging 6 jaar geleden van start met One two assist, waarmee ze zich richt op zelfstandige ondernemers en kmo’s in de Kempen. Het bedrijf levert allerlei secretariaats- en telefoondiensten, zowel op het kantoor van de klant als vanop afstand.

Specifiek aanbod
“Wanneer deze week bekend raakte dat de zogenaamde contactberoepen opnieuw open mochten, kreeg ik een telefoontje van een kapsalon”, vertelt Caroline Van den Berghe. “De zaakvoerster vroeg of we hun telefoonpermanentie en afsprakenagenda konden verzorgen. Dezelfde dag werd ik gebeld door een schoonheidssalon met dezelfde vraag. Dat bracht me op het idee om specifiek voor deze ondernemers een aanbod te ontwikkelen.”

De telefoon staat deze dagen niet stil bij kappers, schoonheidsspecialisten, tatoeëerders en dergelijke omdat zowat iedereen nu een afspraak wik maken. Nu kunnen die salons nog zelf de telefoons beantwoorden, maar wanneer ze binnenkort weer openen, wordt dat een stuk moeilijker. Dan willen ze zich vooral concentreren op hun job en die wordt toch al lastiger omdat ze coronaveilig moeten werken. Tussendoor de telefoon opnemen, is dan eigenlijk geen optie meer.

“Dat gaan wij voor hen doen zodat zij zich helemaal op hun klanten kunnen richten”, zegt Caroline Van den Berghe. “We nemen in naam van hun zaak de telefoon op via een doorschakelsysteem met een speciaal nummer, zodat we zien voor wie er wordt gebeld. We maken de afspraken in een online register of het eigen rooster van de klant. Zo die wil, beantwoorden we ook mails en reageren we op Facebook-berichten.”

Coronatarief
One two assist hanteert voor dit dienstenpakket een vaste prijs per maand. “Die houden we bewust laag omdat we weten dat onze potentiële klanten een aantal weken dicht zijn geweest en dus een fors inkomensverlies leden. Het komt er vooral op neer om hen nu zo goed mogelijk te helpen.” Sinds Caroline en haar team deze dienst begonnen aan te bieden, hebben zich al verschillende extra klanten uit de contactberoepen gemeld. “We vullen duidelijk een nood in”, besluit ze.