DiBO Cleaning Systems uit Arendonk stelt op Uniti Expo in Stuttgart, de grootste beurs voor de retailpetroleum- en carwashsector van Europe (14 tot 16 juni), een nieuw betaalsysteem voor. Daarmee heb je geen cash geld meer nodig en bovendien kan betalen contactloos. “Alvast in het buitenland is er de eerste interesse”, zegt marketing manager Katrien Jacobs.
Aan de ontwikkeling ging twee jaar vooraf en gebeurde door het eigen R&D-team. Het nieuwe betaalsysteem kan worden geïnstalleerd op het merendeel van de DiBO-installaties en werkt heel eenvoudig. Je geeft eerst het gewenste bedrag in op het bedieningspaneel, dat gemaakt is uit inbraakwerend en aanraakgevoelig glas. Vervolgens kies je een van de drie betaalmethodes: met de app op je smartphone, met je debet- of kredietkaart met NFC-functie of met de nieuwe waskaart, die je via de app kunt opladen. Eens de betaling in orde is, verschijnt de wastijd op het scherm en kan je aan de slag.
Makkelijk voor iedereen
“Dit is makkelijk voor zowel de klant als de uitbater”, verduidelijkt Katrien Jacobs. “Voor de klant is het een snel en veilig systeem. Voor de eigenaar van de carwash geldt hetzelfde: er is geen cash geld meer in omloop en de betalingen kunnen overzichtelijk worden bijgehouden.”
DiBO wil zich met het cashless betalen profileren als een voorloper. “Deze ontwikkeling is toekomstgericht. We verwachten dat in eerste instantie businessklanten ervan gebruik zullen maken. In België is dit bij mijn weten helemaal nieuw in onze sector. In de Verenigde Staten bestaan er al dergelijk betaalsystemen.”