Ziekenhuis Geel is bij de vernieuwing van de website niet over één nacht ijs gegaan. “We wilden alles opnieuw in vraag stellen, gaande van opbouw, over lay-out tot inhoud om zo een betere website te bouwen op basis van onze analyse en input van verschillende doelgroepen”, vertelt Ann Van Hulle, communicatieverantwoordelijke Ziekenhuis Geel. “Zo werden onze medewerkers en artsen, maar ook de huisartsen in onze zorgregio bevraagd over hun ervaring en suggesties.”
Jaarlijks worden de ziekenhuiswebsites van de Vlaamse ziekenhuizen onder de loep genomen door Het Vlaams Instituut voor Kwaliteit van Zorg (VIKZ). “Uiteraard hebben we de aanbevelingen van VIKZ ook meegenomen in onze oefening. Zo hebben we extra ingezet op gebruiksvriendelijkheid en een uitgebreide zoekfunctie”, aldus Ann Van Hulle.
Het nieuwe patiëntenportaal: mijn.ziekenhuisgeel.be
Elke patiënt van Ziekenhuis Geel kan vanaf nu beveiligd inloggen op zijn of haar persoonlijke pagina’s via mijn.ziekenhuisgeel.be. Het portaal is bereikbaar via mobiele telefoon, computer of tablet en inloggen gaat makkelijk met e-ID of itsme ®.
“We zijn zeer blij met de lancering van ons nieuw patiëntenportaal. We vinden het belangrijk om onze patiënten met deze gebruiksvriendelijke tool nog meer bij hun eigen zorgproces te betrekken en hen inzicht te geven in hun persoonlijk zorgtraject,” vertelt Walter Claessens, directeur verpleging en projectverantwoordelijke.
Zo krijgen patiënten via mijn.ziekenhuisgeel.be veilig inzicht in hun persoonsgegevens, vastgelegde afspraken en een deel van de medische gegevens zoals brieven van zorgverleners, uitslagen van onderzoeken en medische beelden. Ook het raadplegen van brochures en het invullen van vragenlijsten als voorbereiding op een ingreep of consultatie is mogelijk.
Ook via app op smartphone
“Wij blijven de functionaliteiten van mijn.ziekenhuisgeel.be verder uitbreiden en optimaliseren. Zo zullen patiënten het portaal binnenkort ook via een app op hun smartphone kunnen raadplegen,” vertelt chief medical information officer dr. Raf Anné. In de toekomst is het de bedoeling de online dienstverlening verder uit te breiden voor huisartsen en verwijzers.
“Het digitale aanbod van Ziekenhuis Geel trachten we in 360° rond de patiënt uit te bouwen voor diegenen die het wensen. Daarnaast blijft persoonlijk en menselijk contact essentieel om de kwaliteit van onze zorg voor de patiënt optimaal te houden,” vertelt Jan Flament, CEO Ziekenhuis Geel. “Met de lancering van de vernieuwde website en het patiëntenportaal zetten we een belangrijke stap in het creëren van een digitale omgeving die onze patiënten optimaal ondersteunt. Tegelijk trachten we hiermee ook tijd vrij te maken om extra persoonlijke aandacht te kunnen geven aan patiënten die daar behoefte aan hebben.”