Nadat Würth Belux, met hoofdkantoor in Turnhout, eerder dit jaar een eerste 24-urenshop opende in Sint-Stevens-Woluwe, gaat het bedrijf in Lokeren van start met een 2de winkel die 24 op 24 uur toegankelijk is. Klanten komen binnen met een speciale badge en scannen hun aankopen.
De bestaande Würth-shop in Lokeren is in de voormiddag nog bemand, maar vanaf het middaguur hebben klanten enkel nog toegang via een speciale badge. “Het is niet onze bedoeling om geen personeel meer te hebben”, zegt shopmanager Stéphanie Malevez. “Onder meer door de mobiliteitsproblemen zijn ook de huidige ruime openingsuren niet voldoende. En we willen onze klanten toch blijven bedienen.”
Vertrouwen
De zelfscankassa wordt bewaakt door camera’s en de facturen worden nagestuurd. “Alles is gebaseerd op vertrouwen, in de namiddag en nacht is er geen shopverantwoordelijke meer aanwezig,” aldus nog Stéphanie Malevez. “Door deze extra service kunnen de klanten ook voor 7 uur, na 17 uur en tijdens het weekend hun aankopen doen.”
Op termijn plant de groothandel in bouwmaterialen nog meer 24/7 Service Points in België. “Dit nieuwe concept maakt deel uit van een breder, toekomstgericht expansieprogramma”, benadrukt Michel Oliebos, CEO van Würth Belux. “Dit voor Europa unieke project wordt mee ondersteund door ons Duitse moederbedrijf.”
Würth Belux telt zo’n 380 medewerkers en heeft 40.000 klanten in België en Luxemburg. Vorig jaar behaalde het bedrijf een omzet van 59 miljoen euro. Voor de totale Würth Groep was dat een recordomzet van 11 miljard euro.