Redactie- en tekstbureau Woordbrigade uit Zoersel lanceert de nieuwssite gezondverstandig.be. Die focust op duurzaamheid, ecologie en fair trade en wil bedrijven en consumenten inspireren omtrent hip en duurzaam leven.
“We zijn hiermee begonnen vanuit onze persoonlijke interesse in ecologie”, zegt zaakvoerder en hoofdredacteur Michel Van den Bosch. “Ik speelde al langer met het idee om de content die we produceren, meer toe te spitsen op 1 bepaalde doelgroep. Omdat duurzaamheid en ecologie mij nauw aan het hart liggen, was de keuze snel gemaakt. Ik merk dat er voor veel mensen nog een saai imago aan deze onderwerpen hangt. We dragen graag ons steentje bij om daarin verandering te brengen. Duurzaam en ecologisch leven kan echt wel op een moderne en hippe manier.”
Hele spectrum
Gezondverstandig.be heeft de ambitie om dé referentie te worden op het vlak van duurzaam lifestyle-nieuws. Het is alleszins de eerste Belgische website die zich integraal richt naar de duurzame consument. “Er is wel een aantal populaire blogs en die zijn soms erg goed en waardevol”, zegt Van den Bosch. “Maar ze zijn vaak op één bepaald thema gericht. Wasbare luiers bijvoorbeeld. Bij gezondverstandig.be willen we het hele spectrum rond duurzame onderwerpen behandelen. We gaan ervan uit dat iemand die ecologisch wil leven, dat in heel zijn leven wil toepassen. Bij ons vind je dus zowel info over natuurlijke cosmetica, maar ook over elektrische wagens en hoe je op een natuurlijke manier je woning isoleert.”