BEERSE – Opgestart in 2006 en sindsdien niet meer gestopt met groeien. Hura zag niet alleen het aantal medewerkers toenemen, maar ook de klantenportefeuille van het bedrijf uit Beerse dikte stevig aan. Eén aspect bleef over de jaren heen echter een constante: kwaliteit nastreven door te investeren in persoonlijk contact met klanten.
Hura is het resultaat van een krachtenbundeling tussen Leen Peeters en Johan Maes die allebei als zelfstandige in de HR-sector actief waren.
“Bij de sluiting van een nucleair bedrijf in de regio kregen we de opdracht om te bekijken hoe de medewerkers die specifiek in deze sector geschoold waren, in de bredere arbeidsmarkt ingeschakeld konden worden. We hebben toen voor elke medewerker een competentiebalans opgemaakt, waarin zijn vaardigheden werden opgesomd en legden uit hoe ze deze in een nieuwe job konden inzetten”, legt Leen Peeters uit.
“De samenwerking tussen Leen en mij verliep toen opvallend vlot”, vult Johan Maes aan. “Bovendien waren we met dezelfde zaken bezig, zijnde outplacement, personeelsbeleid en competentiemanagement. Het heeft ons dan ook doen beslissen om de handen in elkaar te slaan.”
Een slimme keuze
En die krachtenbundeling draaide goed uit, want vanuit een klein kantoor is het duo geëvolueerd naar een team van 19 medewerkers, twee extra regiokantoren en een handvol begeleidingslocaties. De onderneming ondersteunt vandaag bedrijven en organisaties op vlak van outplacement, assessment- & developmentcenters, HR-advies & organisatieontwikkeling, coaching & opleiding en loopbaanbegeleiding.
“De vraag blijft toenemen en de goede resultaten hebben ons doen uitbloeien naar een referentie in HR-ondersteuning. We hebben ook steeds dezelfde ambitie nagestreefd: een sterke, betrouwbare partner zijn in de ruime Kempense regio. Die regionale focus is trouwens een belangrijk element in onze strategie, want als je er wil zijn voor je klanten, kan dat niet wanneer je over het ganse land werkt. Persoonlijk contact is in onze sector doorslaggevend. Ook nu het team van medewerkers groter wordt en we dus als zaakvoerder meer tijd moeten steken in de opvolging van dossiers en hun begeleiding, blijft dat persoonlijke contact voor ons op één staan.”