Wine Art Mol BDD Wim Daniëls en Paul Veraert tonen hun uitgebreide assortiment. — © BERT DE DEKEN

Wine-Art is Mols paradijs voor Italiaanse wijn

Wie nog op zoek is naar een gepaste wijn voor de feesten, krijgt er bij Wine-Art in de Lakenmakerstraat in Mol ook gelijk een interieurervaring bij. Met de verhuizing naar een gloednieuw pand focussen uitbaters Paul Veraert en Wim Daniëls op kwaliteitsvolle Italiaanse wijnen. “De passie voor wijn vormt de rode draad in ons verhaal.”

“We zijn zo’n 25 jaar geleden gestart, maar toen lag de focus op de Franse wijnen. Nu spitsen we ons toch al zo’n twintig jaar louter toe op Italiaanse wijnen. We leveren zowel aan particulieren als restaurants”, zegt Paul Veraert. “Tijdens mijn opleiding als maître-sommelier ontdekte ik interessante dingen over Frankrijk, maar in Italië leerde ik een veelvoud van druiven kennen waarvan ik de oorsprong niet wist.”

Het is met die kennis dat Wim en Paul bij Wine-Art het verschil willen maken. “De onlinewereld zorgt ervoor dat je de klant moet blijven verrassen. Het is belangrijk om onze passie over te brengen die zich onderscheidt van de rest. Als exclusieve importeur van Italiaanse wijnen gaan we vooral op zoek naar producten waarmee we het verschil kunnen maken. Dat doen we niet alleen door de markt te verkennen, maar ook door plaatselijk de prijs en kwaliteit te bewaken. Dat is niet altijd evident, maar passie vormt een van onze drijfveren in dit verhaal.”

Met de verhuis naar het nieuwe handelspand krijgen klanten een andere beleving. — © BERT DE DEKEN

“We willen onze klanten vooral warm maken met ons advies over wijnen die voor hen op dat moment nog onbekend zijn. Uiteraard beschikken we ook over een webshop, maar het blijft belangrijk om onze klanten persoonlijk te bedienen en te adviseren”, vult mede-zaakvoerder Wim Daniëls aan.

Met de verhuis naar het nieuwe handelspand krijgen klanten een andere beleving. “Niet alleen het concept, ook het interieur kreeg een grondige facelift. We evolueren van een strak, minimalistisch interieur naar een warme aankleding met accenten van hout, marmer en kleuraccenten om onze klanten een andere beleving te geven. We willen niet alleen onze passie voor wijn, maar ook voor voeding zoals pasta overbrengen naar onze klanten.”

Ook in de toekomst wordt die ervaring nog uitgebreider. “Door de aanpassing van ons concept zijn we in staat om op termijn ook privéproeverijen te organiseren om mensen boeiende zaken bij te leren over wijn”, besluit Daniëls.