Heylen Groep, eigenaar van Domein Witbos in Noorderwijk, gaat via een wedstrijd op zoek naar een culinair ondernemersduo voor een nieuw horecaconcept. Kandidaten zullen het dit najaar aan de hand van een tijdelijke pop-up tegen mekaar opnemen. De winnaars mogen voorjaar 2020 hun concept vormgeven en uitbaten, zonder financiële investering.
Investeerders Wim Heylen en Patrick De Cat kochten in 2011 de voormalige Britse legerbasis in Noorderwijk. “We zagen meteen het potentieel van deze site”, vertelt De Cat. “Onze droom is om het domein om te vormen tot een bruisende ontmoetingsplaats met onder meer een bloeiende horecazaak als stuwende kracht. Om dat te realiseren zijn we op zoek naar een geëngageerd duo met zin voor ondernemerschap en een passie voor horeca. En zo’n mensen vind je tegenwoordig niet zomaar. Dus in plaats van een klassieke vacature uit te schrijven, wilden we het deze keer eens over een andere boeg gooien.”
Jury van chefs en ondernemers
Iedereen die zich geroepen voelt, kan zich inschrijven voor de wedstrijd. De finalisten zullen in het najaar om de beurt het pop-up restaurant mogen runnen. Een jury van ondernemers en chefs zal kritisch toekijken en uiteindelijk één winnend duo aanduiden. Zo zullen onder meer Wim Heylen (Heylen Group), Patrik De Cat (Deca Packaging Group), Alex Verhoeven (Fleur de Sel, Seir, Test by Hert) en Cédric Goris (Link21) de deelnemers beoordelen.
“We zijn op zoek naar een gezonde mix van ondernemerschap en culinair inzicht”, zegt Wim Heylen. “Want het winnend duo zal uiteindelijk het nieuwe horecaconcept moeten opstarten en runnen. We gaan hen daarin natuurlijk wel zoveel mogelijk begeleiden, maar de bedoeling is dat ze het volledig zelf kunnen en ook doen.”