wilms_meerhout_20200709_popup_showroom

Wilms investeert in nieuwe showroom, productielijn en magazijn

MEERHOUT – Wilms, specialist in rolluiken en zonwering vormt zijn showroom om tot het Wilms Experience Center. De verbouwing van de showroom is het startschot van een reeks investeringen van ruim 8 miljoen euro.

Wilms wil zijn zakelijke klanten nog beter kunnen bedienen, net als architecten en aannemers. Daarom wordt de volledige showroom, samen met kantoren en vergaderzalen omgebouwd tot een belevingsruimte van maar liefst 700m². “Daarin is het mogelijk om onze producten te ontdekken in de ideale omstandigheden”, stelt ceo Erik Wilms. “Daarnaast zullen we het Wilms Experience Center ook inzetten voor evenementen, zowel intern als extern. We mikken op het najaar om de verbouwing volledig af te ronden.”

Wilms investeert de komende drie jaar alles samen 8,3 miljoen euro. Ook het dak van de productiehal wordt onder handen genomen en het bedrijf installeert een eigen confectielijn om zelf de doeken van de zonneschermen te maken. In 2021 volgt nog de bouw van een centraal magazijn.

“We stelden vast dat ondanks corona de vraag naar zonwering en rolluiken in de lift zat. Daarom hebben we onze beursstand van Batibouw opgebouwd in de productiehal”, vertelt Andres Lesire, marketingmanager van Wilms. “Zo creëerden we een pop-up showroom van meer dan 100m² met een overzicht van onze belangrijkste producten.”

Gezien de coronamaatregelen is de pop-up showroom alleen te bezoeken na het maken van een afspraak via de website van het bedrijf. Bezoekers krijgen via mail de juiste richtlijnen.