Sinds 2021 rolt Lapierre een ambitieus Belgisch groeiplan uit. Het merk, dat op haar Franse thuismarkt al een sterk marktaandeel heeft, wil de komende jaren verder timmeren aan haar Europese schaalvergroting. België werd geïdentificeerd als een belangrijke pion in dit Europese plan, met name voor het segment van de sportfiets.
De opening van het nieuwe Lapierre shop-in-shop-concept bij Fietsen Wildiers is een belangrijke stap in het groeiplan. ““We zijn heel blij dat we met de opening van deze flagshipstore een nieuw hoodstuk kunnen schrijven aan ons Belgisch groeiverhaal”, zegt Cyril Solbach, sales & marketing verantwoordelijke van Lapierre. “Fietsen Wildiers is voor ons de ideale partner om dit te realiseren. Niet alleen heeft de Wildiers-groep een zeer sterke lokale consumentenbasis, ze hebben een belangrijk marktaandeel in het e-bike segment en net als wij grote ambities in het sportsegment. Het was dan ook een logische keuze.
Kris Voet, CEO van Fietsen Wildiers vult aan: “Wij geloven heel sterk in het merk Lapierre, dat we al sinds 2021 verdelen. Het zijn zeer kwalitatieve fietsen, die naast een aantrekkelijk design ook een interessante prijs-kwaliteit verhouding hebben. De nieuwe Shop in Shop in Geel biedt een zeer aantrekkelijk aanbod van mountainbikes, tot race- en gravelfietsen. De combinatie van de Lapierre fietscollectie met de kwaliteitsservice van Wildiers, en onze knowhow op vlak van onderhoud, is een absolute meerwaarde voor Belgische klanten.”