Group Joos in Turnhout, bekend als producent van drukwerk en grafische toepassingen, is gestart met een ‘White Paper Factory’, een primeur voor België. ‘White Paper Factory’ houdt in dat je vertrekt van blanco papier en blanco enveloppen om uiteindelijk heel gepersonaliseerde verzendingen te maken.
Primeur voor Delhaize
De mailings voor Delhaize zijn de eerste die Group Joos met dit systeem zal verzorgen. De warenhuisketen werkt al langer samen met Group Joos voor persoonlijke mailings per post. Zo krijgen klanten couponboekjes die op maat zijn samengesteld met specifieke productaanbiedingen en spaarpunten, gekoppeld aan het aankoopgedrag en klantenprofiel. Geen enkel boekje is hetzelfde. Met ‘White Paper Factory’ kan Group Joos nu ook elke envelop een heel persoonlijke toets geven, wat marketingtechnisch natuurlijk interessant is.
Gepersonaliseerde postzegel
Het systeem biedt zelfs de mogelijkheid om de postzegel te personaliseren. Mailings die op industriële wijze worden geproduceerd, hebben geen opgekleefde postzegel, maar een aangepast gedrukte ‘PB-kader’. Bpost biedt bedrijven de mogelijkheid om hiervoor een eigen ‘Fancy’ versie van te maken, lees: een eigen ontwerp.
“Met de investering in een aangepaste enveloppeermachine heeft Group Joos nu alles in huis om als volledige ‘White Paper Factory’ te opereren,” zegt CEO Alex Joos van Group Joos. “Group Joos is de eerste in België met deze configuratie. Naast het optimaliseren van de communicatie op papier investeren we ook in onze omnichannel communicatiemogelijkheden en zijn we zelfs actief met een eigen Augmented Reality-oplossing.”