De vestigingen van Webstore.be in Turnhout en Geel, onderdeel van Van Roey ICT Group, varen vanaf 1 januari 2016 onder de vlag van Selexion. Dat is een gevolg van de samenwerking van de ICT-groepering QCom, waar Webstore.be deel van uitmaakt, met Euronics Belgium, de holdingmaatschappij van Selexion, Selexion Clix en Selexion PC. “De namen Webstore.be en Selexion zullen naast mekaar blijven bestaan als uithangbord voor onze winkels”, verduidelijkt Tine Horsten, marketing manager bij VanRoey.be.
De andere leden van QCom, naast Webstore.be, zijn het West-Vlaamse CBM Moerman, de winkelpunten van het Limburgse EuroSys, het Oost-Vlaamse PC Center en het Vlaams-Brabantse VCD. Ze blijven hun klanten IT, Telecom en Consumer Electronics aanbieden als een onderdeel van het netwerk van meer dan 150 Selexion handelszaken verspreid over België. QCom brengt heel wat ICT-vakmanschap in de groepering en kan op haar beurt genieten van de service die Euronics Belgium levert op gebied van aankoop, marketing, logistiek en verkoop. Voor de klanten betekent deze samenwerking een verdere professionalisering met een focus op een service op mensenmaat, de expertise van alle medewerkers en een snelle logistieke service in de lokale vestigingen.
Omnichannel strategie
Zowel Euronics Belgium als Qcom geloven sterk in een omnichannel strategie voor hun groeipad, zeggen ze in een mededeling. “Het uitbouwen van een sterk e-commerce platform met focus op het assortiment, de gebruiksvriendelijkheid en de juiste ondersteuning voor de klant is dan ook prioritair. Het online en het winkelgebeuren versterken elkaar op elk moment zodat de beleving instore en online naadloos in elkaar overloopt. De recent vernieuwde e-commercetool van Selexion zet alvast een eerste grote stap in dit verhaal.”
De aankoopomzet die Qcom in retail meebrengt, wordt geschat op een 25 miljoen euro. Hierdoor stijgt het aankoopvolume van Euronics Belgium met ongeveer 10% en vergroot ze haar marktaandeel in de twee belangrijke domeinen IT & Telecom.
Vanaf 1 januari wordt gestart met de marketingwissel en de volledige integratie. Alle medewerkers blijven op post.