Het Vleeswarenbedrijf Bruynkens uit Olen moet het vooral van maatwerk hebben. “Wij schakelen in functie van de vraag van onze klanten permanent onze productielijnen om”, zegt gedelegeerd bestuurder Marc Carpriau.
Uiteraard voelen ze bij het Vleeswarenbedrijf Bruynkens ook de gevolgen van de crisis. “Maar we doen het ondertussen helemaal niet zo slecht”, zegt Marc Carpriau. “Onze strategie werkt. We hebben er in het verleden voor gekozen om onze activiteiten te spreiden. We zijn niet afhankelijk van één klant of één product. Omdat we bovendien uiterst flexibel kunnen reageren op nieuwe bestellingen blijven we goed draaien.”
Carpriau moet het ook hebben van een positieve ingesteldheid. Het gezeur over de gevolgen van de crisis zet geen zoden aan de dijk. Het komt erop aan te reageren. “Ondernemers oogsten finaal ook wat ze zelf zaaien.”
Het Vleeswarenbedrijf Bruynkens uit Olen werkt ondertussen al met de derde generatie. De trots van het bedrijf: gehaktballetjes en soepballetjes. Zowat 75% van de productie. “We doen grote inspanningen om de kwaliteit van onze productie continu op te voeren. Ik mag in dit opzicht rekenen op een uitstekende crew. Onze mensen presteren uitstekend. Ze werken hier allemaal meestal al vele jaren. Ze kennen het bedrijf.”
Vleeswaren Bruynkens stelt vandaag 35 mensen tewerk. Ze realiseerden in 2011 een positief bedrijfsresultaat van 402.000 euro. “We werken op twee echelons: wij maken toebehoor voor bereide maaltijden en anderzijds ook producten voor de consument onder private label (Spar, Colruyt, Alvo enz) en onze eigen naam. Onze slagkracht is vooral maatwerk. De klant doet een bestelling en we reageren meteen. Op die manier hebben we uitstekende lijnen naar onze afnemers kunnen leggen. Ze weten dat ze een beroep kunnen doen op ons.”