Callens legt zijn medewerkers het vuur aan de schenen voor het thema eenzaamheid van De Warmste Week. Ze verdienen geld tijdens een 10-weken durende ‘Heatwave’ met 20 challenges die elk € 500 waard zijn. Met uitzondering van de zelfbedachte Hotshot: een chocoladeroulette van 4 pralines, waarvan 1 pikante, gemaakt door Dominique Persoone. Het personeel wil 1966 doosjes verkopen aan familie en vrienden voor een zo groot mogelijke opbrengst voor De Warmste Week.
Dominique geeft smaak aan de Hotshot
De Hotshot-challenge is een concept van het HR- en Marketingteam. Ze lanceerden eerder dit jaar al een aanwervingscampagne met Dominique Persoone – om de juiste Persoone te vinden – en slaan nu opnieuw de handen in elkaar voor een gedurfde smaakbom voor het goede doel. De Hotshot is een luciferdoosje met daarin 4 lucifervormige pralines waarvan 1 pikante, maar je kan die alleen vinden door te proeven. Een chocoladeroulette dus.
“Het Hotshot-concept startte heel toevallig met een grapje van een collega. We waren – zoals wel vaker – aan het genieten van chocolaatjes terwijl we de smaken probeerden te raden. Collega Stijn grapte dat we moesten opletten van de pikante exemplaren. Er ging meteen een lampje branden en de Hotshot was geboren”, aldus marketingmedewerker Niels.
Bewustzijn vergroten
En waarom vlamt Callens mee tegen eenzaamheid? “Met onze Heatwave en de daarbij horende challenges willen we niet alleen geld inzamelen, maar ook het bewustzijn vergroten over het belang van sociale verbinding”, luidt het. “Onze medewerkers zetten zich met hart en ziel in om een verschil te maken – en we hopen dat onze vurige inzet anderen inspireert om hetzelfde te doen.”