VITO lanceert nieuwe campagne in co-creatie

vitoOnderzoeksinstelling VITO uit Mol start met een nieuwe campagne om via co-creatie een idee te ontwikkelen tot een valabele technologie. Ze deed dat eerder al voor ‘remote sensing’ en herhaalt dit nu voor ‘sensornetwerken en luchtkwaliteit’ en ‘organische stromen anders bekeken’. De bedoeling is om binnen een strak tijdschema van 6 maanden een idee uit te werken tot een realiteit.

De uitgangspunten voor de co-creatietrajecten gaan van inspiratie tot nieuwe businessmodellen die bedrijfsprocessen optimaliseren, tot het versterken van de concurrentiepositie of het faciliteren van nieuwe soorten van dienstverlening. Het delen van technologische kennis en innovatieve marktinzichten tussen complementaire deelnemers vormt daarbij een belangrijk onderdeel. Bovendien garandeert VITO een maximale Return on Investment, want het co-creatietraject vereist een minimale tijdsinvestering en wordt gefinancierd door co-funding.

Op 6 oktober start het traject over sensornetwerken en luchtkwaliteit. In het andere co-creatietraject, dat start op 25 oktober, kijkt de instelling samen met de deelnemende bedrijven met een andere blik naar organische (rest)stromen. Geïnteresseerde Vlaamse bedrijven kunnen zich vanaf nu aanmelden en bovendien een beroep doen op PRODEM-subsidies.