De horecawebsite www.horeca-belgie.be heeft een originele manier bedacht om de restaurants die erop vermeld staan, te laten quoteren door de bezoekers. In de plaats van het bekende Facebook-duimpje ‘Vind ik leuk’ kunnen de bezoekers op de ‘Vind ik lekker’-knop duwen. “Helemaal uitgewerkt door onze eigen ontwikkelaars”, zegt initiatiefnemer Tom Wuyts uit Geel.
Wuyts lanceerde in augustus vorig jaar de website waarmee hij zich toelegt op het faciliteren van horecazaken. Met zelf meer dan 20 jaar horeca-ervaring weet hij wat de pijnpunten zijn in de sector en hoe zijn site een meerwaarde kan betekenen.
“We geven horecamensen de kans om zich te promoten, hun dagschotels en weekmenu’s online te zetten. Op hun eigen site zie je vaak in de zomer de Valentijnmenu nog staan omdat ze geen tijd hebben om daarmee bezig te zijn. Bij ons gaat een menu er automatisch af wanneer die niet meer geldig is en we sturen de horeca-uitbater een mailtje om de nieuwe te bezorgen.”
Verder optimaliseren
Wie aansluit bij Horeca België en zijn bijdrage betaalt, mag rekenen op kortingen bij de partners, lees: toeleveranciers van de horeca. “We zijn het systeem verder aan het optimaliseren. In de toekomst moet het mogelijk zijn om via de site het personeel te beheren en leveranciers te contacteren”, aldus nog de CEO van Horeca België. De site bestaat ook in een Franstalige versie maar ook daar lezen we ‘Vind ik lekker’. “Daar moeten we nog de juiste term voor vinden”, lacht Tom Wuyts.