Vidisquare heeft alle registers moeten opentrekken tijdens de 100ste editie van de Ronde van Vlaanderen. Het bedrijf uit Pulle dat audiovisuele ondersteuning op onder meer events levert, installeerde indoor ledschermen en projectieschermen evenals licht en geluid in 6 gigantische viptenten. De toeschouwers aan de aankomst en onderweg konden de wedstrijd volgen op 12 trailers met outdoor ledschermen. “Technisch is dat allemaal niet zo heel moeilijk, maar het is gigantisch veel werk”, zegt Pascal Willekens van Vidisquare.
“Om je een idee te geven: de viptent op de Oude Kwaremont was bestemd voor 3.000 gasten. En er stonden 6 tenten verspreid over het parcours”, aldus Pascal Willekens. “Ook in het gemeentehuis van Oudenaarde hebben we schermen geplaatst, daar werden de speciale gasten uitgenodigd. Alles bij mekaar ging het om meer dan 100 tv-schermen. Het grootste buitenscherm had een oppervlakte van 100 vierkante meter en dat stond aan de laatste rechte lijn, op zo’n kilometer van de aankomst. Het plaatsen van de grote buitenschermen gebeurde samen met een partner. ” In totaal was het Kempense bedrijf voor, tijdens en na de koers met een 25-tal mensen in de weer.
Vaste partner
Vidisquare werkt samen met het eventkantoor 24seven en is al jarenlang een vaste partner van Flanders Classics. “We zien de vraag voor de Ronde van Vlaanderen jaar na jaar groeien. Nu met de 100ste editie wilde de organisatie alle registers opentrekken. Intussen zijn we al aan het opbouwen in Schoten, waar woensdag de Scheldeprijs wordt gereden. Van de 6 wedstrijden van Flanders Classic doen wij er 5.”
Naast sport is de culturele sector een belangrijke opdrachtgever voor Vidisquare. Binnenkort verzorgen ze de audiovisuele ondersteuning tijdens de opening van de internationale kunstbiënnale Manifesta 11 in Zurich.