De Mobiliteitsmakelaar is een koepel van 5 Kempense autobedrijven die concessiehouder zijn van de merken van de Volkswagen-groep. Het partnerschap is er om mekaar meer zichtbaarheid te verschaffen. Met een nieuwe lockdown in zicht, heeft De Mobiliteitsmakelaar er enkele weken geleden al voor gezorgd dat het digitaal zo veel mogelijk kon voortwerken.
“Er wordt hoe dan ook meer en meer online gewerkt en zeker nu in deze nieuwe periode van verplicht thuiswerk. Wij hebben geïnvesteerd in een tool om mensen de mogelijkheid te bieden en hen zelfs aan te sporen om met een verkoper in gesprek te gaan”, vertelt Gust Kempenaar van De Mobiliteitsmakelaar. “Via onze tool kies je eerst het automerk waarover je wil praten en dan kan je een gesprek inplannen met een verkoper naar keuze. Dat kan gaan over de zoektocht naar een nieuwe firmawagen, het opvragen van een offerte, of info over de leveringstermijn van je wagen, zowel voor nieuwe als tweedehands auto’s.”
Alle concessies van De Mobiliteitsmakelaar doen hieraan mee: Autobedrijf Deckx-team, Verellen Geel, Hermans Herentals, Liers Auto Center en Garage Verschaeren in Heist-op-den-Berg.
“We voelen dat de interesse in het aankopen van auto’s blijft, ook nu veel mensen thuis zitten”, vertelt Gust Kempenaar. “Mensen willen natuurlijk de wagen ook wel eens echt gezien hebben en er in hebben gezeten, maar dit is toch al een goede tool om degelijke informatie op maat te krijgen.”
De nieuwe tool zal blijven bestaan, ook na de coronapandemie. De Mobiliteitsmakelaar wil inzetten op de digitale toekomst die door het coronavirus en de vele maatregelen nu een extra boost heeft gekregen. “Er is een omslag gemaakt naar een andere manier van leven, die ook na deze pandemie zal blijven bestaan”, weet Gust Kempenaar. “Daar spelen wij op in op een manier die tegelijk oog heeft voor een groot gebruiksgemak.”