Verhoeven Busreizen uit Rijkevorsel blaast dit jaar 50 kaarsjes uit. Het bedrijf investeerde ter gelegenheid daarvan in 2 nieuwe 5-sterren autocars waarmee het dit jaar 50 jubileumreizen uitvoert. “De toekomst van het autocarbedrijf ligt in het aanbieden van comfort aan de reiziger”, zegt Johan Verhoeven, die de onderneming leidt met zijn broer Rudy.
Hun ouders Karel Verhoeven en Irma Anthonissen namen in 1968 Reizen De Kempencars uit Meer over, dat toen beschikte over 2 autocars, en brachten het over naar de Oostmalsesteenweg in Rijkevorsel, waar de onderneming nog altijd is gevestigd. “In 1972 hadden ze hun eerste contract te pakken om werkvolk naar een bedrijf te brengen en dat was voor Atea in Herentals”, vertelt Rudy Verhoeven. “Daarvoor werden 5 extra bussen tegelijk aangeschaft. In de jaren ’70 en ’80 kende het werknemerstransport voor bedrijven een glorieperiode.”
Kaart van toerisme
In 1991 namen Johan en Rudy Verhoeven het bedrijf over en zij trokken de kaart van het toerisme. “Midden jaren ’90 waren er nogal wat mensen die op vrij jonge leeftijd met pensioen gingen. Zij hadden veel vrije tijd en wilden reizen”, herinnert Johan Verhoeven zich. “We hebben onze reizen altijd zelf uitgewerkt, hotels en restaurants gecheckt, de routes voor onze chauffeurs berekend op de rij- en rusttijden. Dat is onze sterkte.”
Anno 2018 beschikt Verhoeven over een vloot van 44 voertuigen, telt het bedrijf 90 medewerkers en doet het een beroep op een 30-tal reisleiders. Jaarlijks maken zo’n 30.000 mensen een reis uit het eigen programma, gaande van een daguitstap tot en met een cruise en een vlieg-autocarvakantie. “Dat klantenaantal stijgt jaarlijks”, aldus Johan Verhoeven. Daarnaast wordt ook gereden voor bedrijven, scholen en verenigingen.
Ter gelegenheid van de jaarlijkse klantendagen in Zandhoven stelden de 2 zaakvoerders vanmorgen hun nieuwste aanwinst voor: 2 autocars in Superior Class met 40 ruime zitplaatsen, usb-aansluiting, wifi en achteraan een salonnetje voor 6 personen waar mensen tijdens de reis comfortabel kunnen babbelen of netwerken. “We organiseren dit jaar 50 jubileumreizen met deze autocars, waarbij we onze klanten laten kennismaken met dit comfort, zonder dat we hiervoor echt de prijs verhogen”, aldus nog Johan Verhoeven. “Mensen laten genieten vanaf het eerste moment dat ze instappen, daarmee willen we het onderscheid maken.”