Verbeeck Plastics uit Olen heeft een aparte entiteit opgericht onder de naam Verbeeck Food Group. Daarmee brengt het bedrijf in eerste instantie verse soepen op de markt, maar in een volgende fase ook andere bereide gerechten. Naast de kwaliteit van de producten wil het zich onderscheiden met een bijzondere verpakking.
Verbeeck Plastics specialiseert zich in het spuitgieten van plastic verpakkingen voor de voedingsindustrie. Een uitbreiding van de activiteiten naar bereide gerechten ligt dus in het verlengde. “Daarmee bieden we het volledige product aan, dus van plastic korrel tot een eindproduct voor de consument”, vat sales manager Jan Maes samen.
Verbeeck Food Group stapt met 2 concepten naar de markt: ambachtelijk bereide soepen onder de merknaam Soupe Maison en private label soep op maat van de klant. Ze worden bereid zonder smaakversterkers, kleurstoffen en bewaarmiddelen vanuit het idee dat mensen steeds minder tijd hebben om verse en gezonde gerechten te bereiden. Zaakvoerder Marc Verbeeck ontwikkelde zelf de afvulmachine voor de soepen, terwijl schoondochter Amber Van Doninck de ontwerpen voor haar rekening nam.
Europese ambities
“Met Soupe Maison zijn we nu een 4-tal weken op de markt en het loopt erg goed”, weet Jan Maes. “We hebben net een degustatieweek bij Hypermarkt Carrefour in Turnhout gedaan. 2.000 potten zijn er verkocht.”
Het bedrijf is in onderhandeling met andere retailers en steekt niet onder stoelen of banken dat de ambities Europees zijn, naast de uitbouw van een volledig assortiment. “We denken op termijn aan stoofvlees, videe en dergelijke maar zullen ons opnieuw onderscheiden met de kwaliteit en een attractieve verpakking.”
Voor de uitbouw van Verbeeck Food Group kocht het bedrijf in Olen een naastliggend pand dat verder zal worden ingericht. Verbeeck Plastics wordt aangestuurd door Marc Verbeeck en zijn echtgenote en ook hun 2 kinderen zijn in het bedrijf actief. In totaal werken er 9 mensen.