panache

Veldrijder wordt ondernemer, deel 2

Onlangs brachten we hier het verhaal van ex-veldrijder Rob Peeters, die zijn eigen schildersbedrijfje was begonnen. Nu ontpoppen ook Wout Van Aert en zijn vrouw Sarah De Bie zich als ondernemers. Zij lanceren onder de naam Panache een eigen kledinglijn.

Het koppel doet zijn verhaal dit weekend in Citta Kempen, de weekendbijlage bij Gazet Van Antwerpen. “Panache betekent zwierig, met bravoure. En dat past helemaal bij Wouts rijstijl en onze – misschien wel Kempense – ondernemerszin. We proberen alles met enthousiasme en bezieling tot een goed einde te brengen”, doet Sarah De Bie het verhaal.

3 voor goede doel
De kledinglijn werd voor het eerst gelanceerd onder de naam La Collection WVA, bij de start van het veldritseizoen 2017. Van die eerste collectie met jassen, T-shirts, truien en accessoires zijn er aanvankelijk 300 stuks verkocht.

De oorspronkelijke Classics-lijn blijft in het assortiment, maar met Panache komt daar nu een nieuwe lijn met een andere naam en logo bij. Het koppel nam Toon Claessens van het bureau The Vandal onder de arm voor het ontwerp van de tekeningen, de online verkoop en de verzendingen. Sarah zorgt voor de boekhouding, marketing en de verkoop tijdens de wedstrijden.

Naar aanleiding van de Warmste Week brengt Panache 3 nieuwe ontwerpen op de markt. De opbrengst daarvan gaat naar de vzw To Walk Again, waarvan het koppel peter en meter is.

Het volledig verhaal staat dit weekend te lezen in Citta Kempen, bij Gazet Van Antwerpen.