Modezaak Veja uit Merksplas is helemaal vernieuwd. Met de nieuwe showroom wil ze de hele familie nog beter bedienen met een ruim assortiment kwaliteitsmerken aan een scherpe prijs. Nieuw is dat de modezaak kiest voor maatwerk bij de klantenservice en voor persoonlijk advies. Er werden ook een foodcorner en ballenbad geïnstalleerd.
“Meer dan ooit kiest Veja ervoor om de ideale familiewinkel te zijn voor een geslaagde outfit én een geslaagde gezinsuitstap”, zegt zaakvoerder Frank Jansen. “‘Veja verwent iedereen, van kop tot teen’ is niet voor niks ons nieuwe motto.”
Om de troeven verder uit te spelen en te vertalen naar een moderne winkelbeleving nam Veja eind 2015 het jonge communicatiebureau Starss onder de arm. Dat ontwikkelde een nieuwe huisstijl met een servicegerichte aanpak waar de klant centraal staat.
Voor het interieurconcept werd het architectenbureau PUUR ingeschakeld. Dat gaf de vernieuwde showroom de ‘look & feel’ van een echt atelier: een werkplaats waar het ambacht en de liefde voor kledij en schoenen centraal staan. In het vernieuwde interieur zijn ook verschillende ontmoetingsplaatsen ingepland waar de klant advies kan krijgen. Het resultaat is een open winkelgevoel van ruim 3000 m2.
Centraal bevindt zich een coffeelounge in een paviljoenachtige constructie, die dienst doet als rustpunt in de winkel. Daarvoor werd een samenwerking aangegaan met Foodmaker.