HERENTALS – Softwarebedrijf Phronesys heeft een nieuwe app gelanceerd voor zijn toolboxen. Die maakt het mogelijk voor werkgevers om veiligheidsinstructies uit te sturen naar medewerkers en ook te checken of die effectief worden gelezen en nageleefd. Phronesys is meteen begonnen met het ontwikkelen van de app toen de coronacrisis zich aandiende.
Phronesys is een IT- en consulting bedrijf. Sinds enkele jaren zet het bedrijf volop in op de ontwikkeling van cloud applicaties om kwaliteit, veiligheid en milieu op de werkvloer te managen. Phronesys zorgt er voor dat die app’s ook mobiel goed te gebruiken zijn, zodat onder meer medewerkers eenvoudig zaken kunnen raadplegen en/of melden. Een van de mobiele app’s van Phronesys kreeg de afgelopen week een flinke update met heel wat extra functies. “Vanaf nu kan een werkgever een veiligheidsinstructie, al dan niet samen met een kennistest, uitsturen naar al zijn medewerkers met slechts een paar kliks”, verduidelijkt een trotse business manager Dylan Verschaeren. “De nieuwe toepassingen maken het snel duidelijk of al de veiligheidsinstructies gelezen en begrepen zijn door alle werknemers. En zo niet, kan je dat snel bijsturen door een nieuwe toolbox uit te sturen. Bovendien is het nu ook mogelijk om video’s toe te voegen! En werknemers kunnen hun deelname bevestigen door digitaal te handtekenen. Ook op hun smartphone.”
Inbegrepen in de jaarprijs
Toen de coronacrisis uitbrak, is Phronesys meteen aan de slag gegaan met de upgrade van zijn app. Omdat het gaat om complexe software, heeft het toch nog 6 weken in beslag genomen vooraleer alles operatoneel was. Klanten betalen geen extra kost voor deze upgrade, die maakt deel uit van de jaarlicentie voor wie de app’s van Phronesys gebruikt. “E-learning is voor Phronesys een realiteit. Ook in de nabije toekomst komen er nog heel wat nieuwigheden aan. We vinden het belangrijk dat onze klanten zo efficiënt mogelijk hun systeem kunnen monitoren. Zeker in tijden als deze”, zegt Dylan Verschaeren.
Phronesys heeft vestigingen in Herentals en Eeklo en telt in België alleen al zo’n 150 klanten. Dat zijn zowel grote, middelgrote als kleine bedrijven.