Alle 300 medewerkers van Voka werken sinds kort op een digitaal platform dat werd geïnstalleerd door VanRoey.be. Het Turnhoutse ICT-bedrijf gebruikte daarvoor Microsoft Dynamics NAV 2016 en Sharepoint. De nieuw IT-infrastructuur zorgt voor een vereenvoudiging van de administratieve taken en een betere samenwerking.
Meer dan 18.000 Vlaamse ondernemingen zijn aangesloten bij werkgeversorganisatie Voka. Naast belangenbehartiging organiseren de 300 medewerkers van Voka ook verschillende activiteiten voor de leden. Jaarlijks vinden honderden events, activiteiten en projecten plaats, er moeten abonnementen en contacten worden geregistreerd en inkomende en uitgaande facturen verwerkt.
Automatiseren
“Dat een grote organisatie als Voka met enorme hoeveelheden administratie te kampen heeft, mag geen verrassing blijken”, zegt Erwin Nagels, CIO van Voka vzw. “De uitdaging was dan ook enorm toen we in 2015 besloten te upgraden naar Dynamics NAV 2016 om zoveel mogelijk administratieve taken te automatiseren en te vereenvoudigen. Voka wil toonaangevend zijn, ook qua digitalisering. De software die we dagelijks gebruiken, moet altijd up-to-date zijn. Omwille van het veiligheidsaspect, maar ook omdat we zo direct kunnen profiteren van de nieuwste en verbeterde functionaliteiten die ons het leven makkelijker maken.”
Van Roey.be was al langer actief bij Voka voor ICT-implementaties en ook nu klopte de organisatie opnieuw aan. General manager Pat Van Roey: “Als certified partner van Microsoft boden wij Voka een totaalplatform aan: de boekhouding draait in NAV met uitgebreide analytische rapporten, betalingen en het inboeken van de banken gebeuren volledig geautomatiseerd, factureren elektronisch. De 300 Microsoft CRM-gebruikers kunnen voortaan rekenen op een koppeling met Dynamics NAV. Door een koppeling met Sharepoint kunnen facturen bovendien eenvoudig door leidinggevenden worden goedgekeurd. Op een veilige manier.”