Griet Van Rompaey van Van Rompaey Travel uit Mol is al 25 jaar reisondernemer. „Ik ben een reisagent. Toen ik begon, voor het internettijdperk, waren reisagenten doorverkopers van touroperators die reizen opzetten. Doorheen de jaren werden de touroperators zelf verkopers van hun producten. Met de komst van het internet en de nieuwe technologieën groeide het aantal aanbieders en verkopers van reizen exponentieel en gingen bedrijven en particulieren rechtstreeks boeken. Deze evolutie, in combinatie met de economische crisis en prijsbewuste consumenten zorgden ervoor dat onze sector dramatisch veranderde.”
„Ik wilde iets ondernemen. Via een traject bij Unizo kwam ik in contact met enkele boeiende sprekers rond sociale media. Nu richt ik samen met een specialist twee marketingseminaries in, specifiek voor de reissector (info via deze link). De deelnemers, maximaal 12, leren de interactieve tools op internet kennen, en leren over content marketing strategie, e-mailmarketing en sociale media tools. Ze leren hoe ze die kunnen inzetten en bepalen zelf welke ze wanneer willen inzetten. De bedoeling is dat wij deze nieuwe media inzetten om een nieuwe vlucht te kunnen nemen. Om onze opdrachtgevers – bedrijven en consumenten – via interactieve tool te laten zien wat onze meerwaarde is en waarom het loont om je reis te boeken via een reisagent of reisondernemer.”
Waarom boek je dan beter via een reisondernemer zoals Griet? „Bij mij ga je niet naar buiten met een boekje waarmee je het zelf moet uitzoeken. Je krijgt heel concreet advies. Ik denk mee rond jouw doelen en stel je die reis en dat verblijf voor die jou op het lijf geschreven zijn, in de beste periode en voor een correcte prijs. Dat kan zowel met het gezin als zakelijk en kan over de hele wereld. Is er een bestemming die ik zelf niet ken, schakel ik niche-specialisten in.”
Van Rompaey Travel organiseerde bijvoorbeeld een studiereis voor het IOK, VITO en VOKA naar Unterhaching in Duitsland, bij München. Griet Van Rompaey regelde voor 30 mensen de boekingen voor zowel de vlucht als het hotel, regelde het busvervoer en reserveerde restaurants. Ook The Sniffers (Balen) is al jaren een trouwe klant voor het organiseren en boeken van alle buitenlandse reizen.