Van grond gaan als marketingstrategie

Yves Lannoy BallooningYves Lannoy neemt al 19 jaar klanten en relaties van bedrijven mee de lucht in. „Ik vlieg met heteluchtballons, vaak met reclame van een bedrijf. De ballonluchtvaart voor commerciële doeleinden bestaat al lang, maar is nog steeds erg actueel en kan bovendien perfect geïntegreerd worden in een moderne communicatiestrategie”, vertelt Yves Lannoy.

„Heteluchtballons inspireren jong en oud, dames en heren… ballonvaren is een unieke belevenis. Steeds meer bedrijven koppelen de uitstapjes met de ballon aan de sociale media. Het zorgt voor veel interactie, net omdat de heteluchtballons zoveel mensen aanspreken. Door de ballonervaringen en -uitstappen te koppelen aan bijvoorbeeld sociale media kunnen marketeers perfect nagaan wat hun ballon aan return opbrengt.”

Yves Lannoy Ballooning uit Meerhout heeft heteluchtballons in de lucht voor o.a. RTV, Passe-Partout, Nieuwsblad, Stories TV, Primagaz, Nostalgie, Handelsgids en RegioLeads en was van de partij toen radiozender Joe FM zijn vijfjarig bestaan vierde met 99 luchtballonnen.

Zoals elke vorm van ondernemerschap is ook een ballonvaartbedrijf onderworpen aan heel wat regels en normen. „Wij beschikken over een ‚machtiging tot luchtarbeid’, wat betekent dat wij gemachtigd zijn om publiciteit op onze luchtballons te voeren en om mensen voor commerciële doeleinden te vervoeren. Dat vergt heel wat administratie en rompslomp, maar net omdat wij over die machtigingen beschikken, kunnen wij bedrijven perfect ontzorgen. Wij zorgen voor de heteluchtballon met de nodige publiciteit en voor de nodige erkenningen, vergunningen, verzekeringen. Onze opdrachtgevers kunnen ons op bijna elk moment inschakelen om klanten of zakenrelaties rond te vliegen.”