Zo’n 20% van de mensen is hoogsensitief en tot 50% ervaart problemen met prikkelverwerking, weet kersvers ondernemer An Luyten. Toen bleek dat haar zoon Lex tot die eerste groep behoorde, ging ze aan de slag met prikkelarme kledij. En daarbij ging ze niet over een nacht ijs.
“De kledij kwam tot stand in samenspraak met psychologen, autismecoaches, pedagogen en hoogsensitiviteitsexperten”, vertelt An. Onder de merknaam SAM – of voluit Sensory And More – brengt ze die kleding op de markt.
Het zwaartepunt van de verkoop ligt in België, Nederland en Frankrijk, maar ook verder van huis is er interesse. “We verkopen onze kledij via zeven Europese webshops en zelfs in de VS en Australië zijn er webwinkels die SAM in hun aanbod hebben opgenomen.”
Volgende stap
“We willen nu ook een administratieve medewerker inzetten om onze klantgerichtheid en ons advies te garanderen”, gaat An verder. “Daarnaast staan er ook investeringen in onze nieuwe collectie en digitale marketing op de agenda.”
Om al die plannen te realiseren, startte An een crowdfundingcampagne op via WinWinner. Met succes, want zopas haalde SAM het minimale doelbedrag van 50.000 euro op. “De campagne is geslaagd, maar niet ten einde”, legt An uit. “Er kan nog geïnvesteerd worden tot SAM de kaap van 100.000 euro bereikt.”