In de winkelrekken van de Delhaize in Kasterlee ligt sinds kort de Cuvée Kasterlee. Dat is een unieke samenwerking tussen supermarkt Delhaize en het gemeentebestuur. Het gaat om een witte Las Puertas Chardonnay uit Chili. De Cuvée Kasterlee wordt in de Delhaizewinkel in Kasterlee verkocht aan 4,09 euro. Per verkochte fles gaat 1 euro naar de werking van SBSO De Mast, een school voor buitengewoon onderwijs. “Als wijnliefhebber doet het mij plezier om deze “Cuvée Kasterlee” voor te stellen. De inspanningen van Delhaize om hiermee de gemeente Kasterlee nog eens extra op de kaart te zetten maar vooral het feit dat het project een goed doel dient, maken van dit wijnavontuur alvast een gesmaakt project”, aldus de burgemeester van Kasterlee, Ward Kennes. In eerste instantie worden er 3000 flessen voorzien. Die zullen verkocht worden in de vestiging van Delhaize in Kasterlee.
Met de lancering van de speciale “Cuvée Kasterlee”-wijn willen Delhaize en de gemeente Kasterlee hun lokale samenwerking verder versterken. Tegelijkertijd werd er ook een goed doel aan de lancering gekoppeld, namelijk “De Mast”. De school voor buitengewoon secundair onderwijs heeft het project ‘De Mast naar Compostella’ op poten gezet. Opzet is om de leerlingen onvergetelijke ervaringen van welbevinden te laten beleven buiten de schoolse sfeer.
“Elke dag is er wel een klas van Opleidingsvorm 1 of 2 die inkopen doet bij Delhaize in Kasterlee. Deze leerlingen leren koken en winkelen met de bedoeling om een zo groot mogelijke zelfredzaamheid te bereiken. Bij Delhaize worden zij hartelijk ontvangen en kunnen ze ook hun sociale vaardigheden aanscherpen. We zijn Delhaize dan ook zeer dankbaar dat zij aan ons denken als goede doel bij de lancering van de Cuvée Kasterlee”, zegt Sylvie Verlinden, adjunct-directeur van de school.