Belevingscontainer Vito Foto: VITO

Unieke belevingscontainer van Vito toont hoe bedrijventerreinen waterduurzaam kunnen worden

Droogte en wateroverlast voorkomen én beheersen zijn twee van de belangrijkste uitdagingen voor de volgende decennia. Bedrijven spelen hierin een cruciale rol. Een unieke, reizende belevingscontainer maakt nu op een interactieve en praktijkgebaseerde manier duidelijk hoe bedrijventerreinen samen winst kunnen halen uit water.

De belevingscontainer voor waterwinst op bedrijventerreinen is een initiatief binnen het Blue Deal project Vlaanderen WaterProof, uitgevoerd door VITO in opdracht van Vlaamse overheid. Vier virtuele personages – een adviseur klimaatprojecten, een landbouwer, een duurzaamheidsmanager en een groendienstmedewerker – nemen de bezoeker mee in een levensecht luisterverhaal over waterwinst. De interactieve opstellingen geven de bezoeker een duidelijk beeld van tastbare slimme ingrepen voor waterduurzame bedrijvensites die op het terrein doeltreffend zijn gebleken.

De belevingscontainer is verplaatsbaar en zal doorheen Vlaanderen reizen en op gerichte locaties neerstrijken. De watercontainer maakt onder meer deel uit van het Flanders Technologie en Innovatie-festival dat van 16 tem 21 maart in Hasselt plaatsvindt, en van het slotfestival in Antwerpen op 23 en 24 maart.

Meer uitleg vindt u op www.waterwinst.be/beleving