Cartamundi gaf de nieuwe trofee, waarvan de naam niet toevallig lijkt op die andere trofee uit de filmwereld, maar ook de letters van OST bevat, vorm. Uiteraard verwijst die vorm naar speelkaarten.
Er waren drie OSTar’s te verdelen, een voor een vestigde waarde, een tweede voor een beloftevolle nieuwkomer en de laatste voor de ondernemer die het meest inspirerend is in (sociale) media. Een poll bij meer dan driehonderd handelaars leidde tot een lijst van negen genomineerden, drie per categorie. “Door de handelaars in het centrum te betrekken bij de nominatie, zijn deze trofeeën een weerspiegeling van lokale waardering”, zegt OST-voorzitter Sébastien Hendrickx.
En de winnaars zijn… (tromgeroffel)… PiqueNique in de categorie Innoverende Sociale Media, Café De Kazerne als Beloftevolle Nieuwkomer en deVille Fashion als Gevestigde Waarde. Ruim honderd collega-ondernemers waren bij de uitreiking aanwezig en ze waren het er unaniem over eens: het zijn verdiende winnaars.