GEEL – Sommigen willen de coronacrisis en de lockdown liefst zo snel mogelijk vergeten. Het Geelse marketingbureau Tunity kiest juist voor een blijvende herinnering aan deze periode. In het nieuwe kantoor van Tunity is een muurschildering aangebracht als eerbetoon aan het team dat is blijven doorbijten in deze lastige periode.
Toen in maart België in semi-lockdown ging en het COVID-19 virus het aantal slachtoffers nog in snel tempo aan elkaar reeg, bekeek Tunity meteen hoe het met deze situatie kon omgaan zonder bij de pakken te blijven neerzitten. De medewerkers staken de koppen – op veilige afstand – bij elkaar en schakelden een versnelling hoger. Tunity werkte voor elke klant een gepersonaliseerd digitaal plan uit. Dat resulteerde in tevreden klanten, mooie groei en prachtige cijfers. Zelfs in tijden van corona.
Gedelegeerd bestuurders Luca Cardella en Fabio Romagnoli zagen hoe hun team vocht tegen de gevolgen van de corona crisis. Ze kozen ervoor om hun volledige team actief te laten doorwerken, weliswaar van thuis uit. Dat was voor sommigen niet simpel, met huilende kinderen in huis of een baby op komst, anderen met verbouwingswerken in de kamer ernaast. “Ons team heeft écht geknald tijdens deze moeilijke periode, en dat in minder evidente omstandigheden. Dat konden we uiteraard niet zomaar voorbij laten gaan. We kozen voor een blijvende herinnering in een splinternieuw kantoor waarin iedereen terug rustig kon thuiskomen”, zeggen de zaakvoerders.
Daarom is het nieuwe kantoor van Tunity opgesmukt met een blijvende muurschildering, die is uitgewerkt door de mural-experten van Treepack uit Antwerpen. Zij bedachten een concept dat symbool staat voor zowel de klanten als het team: de pitstop van een Formule 1-wagen. “Deze iconische afbeelding van het Scuderia Ferrari-team dat in de pits werkt, is een perfecte representatie van het harde werk dat binnen de vier muren van het Tunity-kantoor elke dag plaatsvindt. Dag in, dag uit leveren de medewerkers strategische en marketing ondersteuning aan hun klanten. Met datagedreven resultaten, diepgaande kennis en naadloos teamwerk geven ze hun klanten, wat wij noemen een ‘unfair advantage’. Net zoals bij een Formule 1-team in de pits: de chauffeur heeft de controle over het stuur, maar het team zorgt ervoor dat hij als eerste over de finishlijn vliegt.”