21 juni is de langste dag van het jaar. Gedurende 12 uur die dag werkt het Herentalse digitale bureau Think Tomorrow gratis voor enkele vzw’s onder de naam Midsummer Madness.
Vorig jaar vond de eerste editie van Midsummer Madness plaats. “Voor Rondpunt vzw en Ontmoetingshuis Welzijn Stuivenberg staken we 8 uur lang de handen uit de mouwen”, vertelt Emma Liekens, zaakvoerster en medeoprichter van Think Tomorrow. “Daaruit kwam onder meer de nationale campagne ‘Ik stop na een verkeersongeval’ voort. Ook dit jaar zullen we in plaats van geld te doneren, helpen met hetgeen waar we goed in zijn en graag doen. Met onze 2de editie doen we er nog een schepje bovenop en werken we 12 uur.”
Voorbeelden zijn het helpen bij een strategie voor online communicatie, content voor sociale media leveren, de gebruiksvriendelijkheid en SEO van een website bekijken of een webproject opzetten. Op de campagnesite kunnen vzw’s zich inschrijven en hun kandidatuur motiveren.
“Uit alle inschrijvingen worden de projecten gekozen die ons het diepst in ons hart raken en bovendien uitvoerbaar zijn binnen 12 uur. Daarnaast streven we ook naar enige diversiteit in de goede doelen”, besluit Emma Liekens.