Al sinds z’n oprichting in 2012 focust The Spreadmaker zich vanuit Hulshout op de productie van filet américain, préparé en ander hartig broodbeleg. Nu voegt de Kempense onderneming daar ook de activiteiten van Ladessa aan toe. “De overname uit de boedel en doorstart van diverse activiteiten vanaf deze week zijn een opsteker voor zowel klanten als medewerkers,” zegt Peter Aerts, CEO van The Spreadmaker. “Met vertrouwen in het vakmanschap van het personeel en de bewezen kwaliteit van de Ladessa-producten, blijven we trouw aan de identiteit van de firma en de ‘Ladessa-legacy’, terwijl we investeren in de toekomst van het bedrijf.”
Volgens de CEO is er dan ook heel wat synergie tussen beide merken. “In Nederland wordt Ladessa als topmerk geroemd om z’n unieke smaken en kwaliteit, een reputatie die ook voor The Spreadmaker geldt maar dan op de Belgische markt. Door onze krachten te bundelen willen we niet alleen innovatie stimuleren, maar ook onze bekende kwaliteit waarborgen. We gaan vol vertrouwen de toekomst tegemoet, waarin we op korte termijn alles in het werk stellen om klanten te verzekeren van de beschikbaarheid van hun vertrouwde producten.”
Ook na de overname zullen de overgenomen productieactiviteiten van Ladessa gebeuren vanuit Oosterhout, zij het voortaan onder de vleugels van The Spreadmaker Nederland. Ladessa zal met andere woorden een doorstart maken, waarbij een soepele overgang wordt nagestreefd. De komende periode zal dan ook in het teken staan van operationele integratie, waarbij hard wordt gewerkt om alle processen naadloos te laten samenvloeien.