Foto TONC

The Online Nut Company wordt TONC: “Fysieke winkels hebben meer dan ooit een toekomst”

HERENTALS – Het einde van de fysieke winkel door de opkomende e-commerce werd al vaker voorspeld. Toch zit er volgens The Online Nut Company een toekomst in elegante showrooms. Met de nieuwe naam TONC richt het marketingbureau zich op concept design, visual merchandising en verkoopopleidingen voor winkels.

“Fysieke winkels, showrooms en toonzalen hebben meer dan ooit een toekomst”, zegt Gert Vennekens, bestuurder bij TONC. “Tijdens corona hebben we met z’n allen enorm uitgekeken naar de heropening. Het is toen ook duidelijk gebleken dat winkels, showrooms en toonzalen onderdeel vormen van ons sociale weefsel. Wij bij TONC zien het toenemend belang van service, nabijheid en duurzaamheid.”

Totaalplaatje

Bob Douliez verdiende zijn sporen als CEO van Casa en Oh’Green en was jarenlang sales manager van Ikea België. Nu versterkt hij de bedrijfsrangen van TONC. “Een mooie website of webshop garandeert niet langer extra bezoekers of online succes. Het is het totaalplaatje van fysieke beleving, gemak, structuur en een coherent, helder verhaal over alle media dat leidt tot een vlotte shopervaring voor bezoekers. Bij een slechte aanpak botsen je bezoekers en klanten op meerdere drempels waardoor ze genadeloos afhaken.”

En bij een nieuwe naam hoort ook een gloednieuwe website.