The-Foodmaker-Meir-759×500

The Foodmaker mikt op omzetverdubbeling in 2019

The Foodmaker, een zusterbedrijf van Starmeal uit Oevel, heeft de deuren van zijn nieuwe vestiging op de Antwerpse Meir geopend. Met deze flagshipstore keert Foodmaker terug naar de belangrijkste winkelstraat van Antwerpen. Foodmaker wil met deze formule Europa veroveren en in 2019 zijn omzet verdubbelen.

Het vroegere filiaal van Foodmaker op de Keyserlei moest noodgedwongen sluiten door afbraakwerken en werd tijdelijk vervangen door een klein filiaal op de Melkmarkt. Dit laatste wordt nu vervangen door een nieuw en veel groter filiaal op de Meir.

Lieven Vanlommel, ceo Foodmaker: “Dit is ons grootste filiaal en onze eerste complete flagshipstore. Als deze formule ons lukt, dan is mijn ambitie om een flagshipstore in élke Europese grootstad te openen.”

Eigen champagne
The Foodmaker heeft ook zijn eigen merk biologische champagne gelanceerd, die in alle Foodmakervestigingen zal worden verkocht. De biologische champagne bevat geen onkruidverdelgers, pesticiden, kunstmest, fungiciden of insecticiden, en is dus vrij van chemische bestrijdingsmiddelen.

De eindejaarseditie bevat een uniek door Jeroom ontworpen kerstlabel, waarbij voor elke verkochte fles via Jeroom 5 euro geschonken wordt aan De Warmste Week van Studio Brussel. Cartoonist Jeroom is al sinds 2016 een vaste waarde bij Foodmaker. Met een flinke dosis humor en een grote liefde voor veggies gaf hij sindsdien al heel wat Foodmakerproducten en -winkels een leuke extra.